Α.Τσίπρας ΑΑΔΕ Αγροτικά Αθλητισμός Αιγίνιο Αιμοδοσία Ακρίβεια Αμερική Ανατιμήσεις Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης Αποκαλύψεις Αποτοξίνωση Απόψεις Αρθρα Αρμενία Αρχαία Ελλάδα Αρχαίο θέατρο Δίου Αρχαίο θέτρα Δίου ΑΣΕΠ Αστυνομικό δελτίο Βαγγέλης Γερολιόλιος Βαλκάνια Βίντεο Βιταμίνη Βότανα Γερμανία Γεώργιος Φλώρος Γιάννης Μάζης Γιάννης Ντούμος Γιώργος Πιπερόπουλος Γυναίκα Δελτίο Τύπου Διαβήτης Διακαιοσύνη Διασκέδαση Διατροφή Διάφορα Δικαιοσύνη Δίον Δίον-Ολυμπος ΔΟΕ Ε.Ε.Σταυρός ΕΕ Εθνικά Εθνική Αντίσαση Εκδηλώσεις Εκκλησία Εκλογές Ελαιόλαδο ΕΛΓΑ Ελλάδα Ελληνοτουρκικά ΕΜΑΚ Εμβόλιο Εναλλακτικές θεραπείες Ενέργεια Ενωση Ξενοδόχων Πιερίας Ενωση Ποντίων Κατερίνης ΕΟΕ ΕΟΠΥΥ ΕΟΤ Επίδομα θέρμανσης Επιθεώρηση Εργασίας Επικαιρότητα Επιλογές Επιμελητήριο Ελλάδος Επιμελητήριο Πιερίας Επιστήμη Εργασία ΕΣΠΑ Ευρωβουλή Ευρώπη Ευχές ΕΦΕΤ ΕΦΚΑ ΗΠΑ Ηφαίστειο Θεσσαλονίκη Ιερά Μητρόπολη Κατερίνης Ιστορία Καιρός ΚΑΠΗ Κατερίνη ΚΕΠ Κίνα Κινηματογράφος Κλοπή Κοινωνία Κολινδρός Κομισιόν Κορινός Κόσμος Κόσοβο Κρινιώ Καλογερίδου Κτηματολόγιο Κύπρος ΚΥΣΕΑ Λεπτοκαρυά Λιτόχωρο Μαγνήσιο Μακρόν Μακρύγιαλλος Μέση Ανατολή Μεταλλαγμένα τρόφιμα Μητσοτάκης ΜΜΕ Μουσική Μυστήρια Ν ΝΔ Νέα τάξη πραγμάτων ΟΑΕΔ ΟΕΕ Οικονομία Ολυμπος ΟΡΦΕΟ Ουγγαρία Ουκρανία Π.Ε.Πιερίας Π.Κ.Μ. Παιδεία Παιδί Παραλία ΠΑΣΟΚ ΠΕΔ Πεδίο βολής Περιβάλλον Περικλής Χατζηγιάννης Πιερία Πλαταμώνας Πολάκης Πολιτική Πολιτισμός Πόροι ΠΟΤΑΠ ΠΟΥ Πρόληψη Προορισμοί-Ταξίδι Πρόσκληση Πύδνα-Κολινδρός Ρεπορτάζ Ρόδος Ρωσία Σβορώνος Σεισμός Σερβία Σήραγγα Κατερίνης (Σήραγγα Τ4) Σκοτίνα ΣΟΝΕ Σπύρος Κουλκουδίνας Σύλλογος Καρκινοπαθών Πιερίας Συνταγές ΣΥΡΙΖΑ Ταξίδι Τέμπη Τεχνολογία Τοπικά νέα Τοπική Αυτοδιοίκηση Τουρισμός Τουρκία Τρόφιμα Υγεία Φεστιβάλ Φεστιβάλ Ολύμπου Φώντας Μπαραλιάκος Χαλκιδική Χρήστος Μαντζιάρης Ψυχολογία ATIA BAS_4 Covid-19 EE GEWKWN Home Life Style Media Poutin Putin Texas Trump Zelensky

Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας - Τα κριτήρια που πέφτουν στο τραπέζι


Τεχνική Ομάδα Εργασίας για την αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων σύστησε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, έργο της οποίας είναι να επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και να υποβάλλει τις προτάσεις στον αρμόδιο υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χ. Θεοχάρη.

Συγκεκριμένα, έργο της Ομάδας Εργασίας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.

Το νέο σύστημα που όπως φαίνεται θα εφαρμοστεί για τα τέλη του 2025 θα είναι ριζικά τροποποιημένο σε σύγκριση με το υπάρχον σύστημα λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά κυρίως θα αναζητηθεί το πλαίσιο κοστολόγησης των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in.

Αυτό που δεν έχει γίνει γνωστό είναι τα δημοσιονομικά περιθώρια που έχει η επιτροπή. Και αυτό καθώς τα τελευταία χρόνια ανανεώνεται με γοργούς ρυθμούς ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων με νεότερης τεχνολογίας, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους πληρώνουν μειωμένα έως και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως σε ορισμένα χρόνια να οδηγούσε στη μείωση των εσόδων που σήμερα ανέρχονται στο ποσό των 1,1 δισ. ευρώ. Έτσι λοιπόν μένει να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια προκειμένου το ποσό να περιορισθεί κάτω από 1,1 δισ. ευρώ

Πριν όμως την παρουσίαση των νέων τελών κυκλοφορίας η κυβέρνηση αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή τη διάταξη για τα τέλη με τον μήνα. Από τον Απρίλιο οι περίπου 150.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που τα είχαν θέση σε ακινησία θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν πληρώνοντας μειωμένα τέλη. Η διάταξη θα προβλέπει ότι εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών για το οποίο έχει καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας και θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας για 4 μήνες, από Μάιο μέχρι και Αύγουστο, θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ εάν το κυκλοφορήσει για 7 μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο μέχρι και τον Δεκέμβριο, θα πληρώσει 358,75 ευρώ.

Σημειώνεται ότι πριν την άρση της ακινησίας θα πρέπει οι ιδιοκτήτες οχημάτων να έχουν ασφαλισμένα τα οχήματά τους. Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει αυτόματα εάν υπάρχει ενεργό ασφαλιστικό συμβόλαιο μέσω web service με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να κάνουν ψηφιακή άρση θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCAR της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να πληρώσουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και να κινήσουν για το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους για διάστημα που θα επιλέξουν.

thetoc.gr

Δημοσίευση σχολίου

►Το www.madatoforos.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

[blogger][facebook][disqus]

Author Name

Pieria Olympos

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.